Baka,baka liten kaka

Hej, hej.
Nu har det blivit lite långt mellan alla inlägg men strunt i´t.
Igår var jag och Linn hemma hos Nora och Jonna och bakade bullar.
Bullarna blev hur goda som helst (tror jag)
Jag sov hos dom sen men Linn gick hem ganska tidigt.
Vi spelade little big planet jätte länge, vi körde någon bana som hette 2012 och det kom bomber hela tiden, den ägde.
Efter det så skulle vi gå och lägga oss men vi låg och snackade jätte länge.
Jag,Jonna och Nora fick sova med deras lillebrors madrass i hans rum under han bord och det blev väldigt trångt.
Idag så hade vi musik och vi skulle titta lite mer på filmen "Hair" men jag hade jätte ont i magen (tror att det är för all bulldeg) så jag fick gå ner till skolsyster och vila hela lektionen.
När det hade gått över så gick jag ut på rast till dom andra och dom sa:
-Gick inte du hem?!?!?!
Jag bara:
-Nää, jag var hos skolsyster.
Iallafall, efter skolan så gick jag,Jonna och Nora hem till Vanja men Nora och Vanja gick i förväg för dom skulle göra en överraskning (dom sa att dom skulle städa)
När vi hade kommit så gick vi upp i Vanjas rum och helt plötsligt kom Nova upp ur hennes säng!!!!
Nova har varit i Egypten så jag längtade jätte mycke.
Efter de så gick vi ner och bakade, efter en stund så kom Mickis också.
Vi bakade kola kakor,bullar och någon grej som var jättegod men jag minns inte namnet på den.
När vi gjorde bullarna så åt jag jättemycket bulldeg så jag får skylla mig själv om jag har ont i magen imorgon också.
Efter att vi hade bakat så gick vi upp till Vanjas rum och skulle berätta spökhistorier!
Mitt i Jonnas spökhistoria så skulle vi visst gå och äta middag.
Efter middagen så gick vi upp i Vanjas rum igen och Jonna fick berätta klart sin historia.
När Jonna hade berättat klart sin historia så berättade Vanjas storasyster (Vanja skulle egnetligen berätta själv) berätta en spök historia som slog alla andra, den var inte fult så läskigt men lite.
Efter de så gjorde vi lite saker men jag minns inte vad.
Sen så gick jag på toaletten och när jag kom ut igen så hade alla gått förutom Vanja men de är ju klart.
Jag och Vanja titatde lite på the simpsons men hann inte se så länge förän pappa telefonen ringde och vi kollade numret... det var pappa så jag fick svara.
Pappa sa att han snart var framme så han skulle ringa när han var framme så kunde jag gå ner (han hade farmors bil)
Jag och Vanja tittade lite till och sedan ringde pappa igen och sa att han var framme så jag gick ner.
Pappa hade ställt bilden mitt i världens största vattenpöl så jag kom inte in... pappa flyttade på bilden och jag hoppade in.
När vi hade kommit hem så skulle pappa plocka ur en massa grejer som han hade tagit med från mitt landställe.
Vi ställde in grejerna i trapphuset och efter ett tag kom Sofia (min syrra) och hjälpte till.
När allt var intaget så ställde vi in det i hissen och åkte upp (pappa gick upp)
Sedan ställde vi in grejerna i hallen och sedan åkte pappa och lämnade farmors bil.
Jag satte mig nästan direkt framför datorn (jag är lite datanörd)
Efter ett tag ropade Sofia att Vampire diaries hade börjat så jag gick och tittade på det.
Sofia hade beställt pizza och sedan gått och hämtat den så hon åt lite på sin Margarita och jag fick smaka samtidigt som jag tittade på Vapire diaries.
Efter det så gick jag till datorn och gjorde tråkiga saker och sedan ko jag på att jag skulle göra ett inlägg på bloggen.
Det blev lite sent idag igen.. fy tusan nu måste jag gå och lägga mig!
Goodbye   //Petra

Kommentarer
Postat av: Mathias

hur kan du skriva så långt!?

2010-04-04 @ 10:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0