Grekisk mytologi

Tjabba tjena.
Är med mammsen nu.
Tänkte skriva lite om grekisk mytologi för jag tycker att det är väldigt roligt och intressant.
Gudarna är lite konstiga tycker jag för dom får barn med syskon och barn och så äter dom upp varandra.
Det finns också väldigt konstiga födelser som t.ex. Athena som föddes ur Zeus huvud.

Zeus var rädd att bli störtad av sina barn som hans pappa (Zeus,Poseidon och Hades störtade sin pappa) så han åt upp en av sina fruar när hon väntade barn.
Efter ett tag fick han en sån huvudvärk och när den inte slutade så bad han nån att hugga hans huvud mitt itu och ut ur Zeus huvud kom Athena med rustning på och allt.

Och så har man Pegasus som föddes ur Medusas blod.

Perseus högg av huvudet på Medusa och när hennes blod blandades med havsskum så föddes Pegasus (kan också heta Pegas)

 

Hej då  //Petra (>.<)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: okej. :)

jag är 18 år!

2010-11-12 @ 19:47:24
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0